Митове и истини за лечението им!

От разширени вени страдат около 25% процента от жените и 15% от мъжете. Разширените вени (варикозата), са едно от най-разпространените заболявания на венозната част от кръвоносната система. Изразява се в изпъкнали, болезнени вени на повърхността на кожата.

Причините за появата на разширени вени са различни и строго индивидуални: наследствена предразположеност, заседнал начин на живот, наднормено тегло, тотална липса на спорт, хормонален дисбаланс и др. Това заболяване се появява при много жени по време или след бременност.

Относно лечението на разширените вени битуват различни митове. В тази статия ние ще се опитаме да развенчаем някои от тях и да ви насочим към най-подходящото лечение:

Мит № 1: Разширените вени са само козметичен дефект.

Твърдо не. Разширените вени са заболяване, което може да доведе до много тежки последици, ако болния не се консултира със съдов хирург или аниолог навреме.

Мит № 2: Не лекувайте разширените вени, тъй като ще се появят отново!

Съществуват много трайни методи за премахване на варикоза. Един от най-новите и успешни методи на лечение е едновенозната лазерна аблация (EVLA). Лазерната аблация има много предимства пред стандартния хирургичен метод: трайно лечение (без вероятност от повторно появяване на варикоза след лечението), по-ниска цена, не е необходим възстановителен период, няма трайни следи от манипулацията и белези. Има и други мини-инвазивни процедури за лечение на разширени вени, като склеротерапия и микрофлебектомия.

Мит № 3: Не лекувайте разширени вени, ако нямате оплаквания.

Има редки случаи, в които разширените вени не са болезнени и създават само  естетически дискомфорт. Това обаче не означава, че не бива да им се обърне внимание. Болезнени или не, варикозните вени могат да доведат до много тежки последици за здравето, ако не се овладеят навреме.

Мит № 4: В козметичните студиа премахват разширени вени трайно, но на по-ниска цена.

Разширените вени са болест, не естетически проблем, така че трябва да се лекуват, а не да се заличават.

Процедурите, на които можете да се подложите в козметичен салон, са само и единствено разкрасителни. Козметичните лазерни процедури нямат нищо общо с лазерната аблация и нямат лечебен ефект. За да премахнете завинаги варикозата, обърнете се към със съдов хирург или друг специалист по съдови заболявания.

Мит № 5: Разширените вени, появили се по време на бременност изчезват след раждането.

Състоянието на всяка жена в този така деликатен период е различно. Практиката познава случаи, в кото появили се телеангиектазии изчезват след раждането. Друг е въпроса, когато говорим за варикоза.

При всички положения е препоръчителна консултацията със специалист, защото самолечението може да навреди, както на майката, така и на детето.

Мит № 6: По-добре разширени вени, отколкото белези по целите крака.

А защо просто не изберете красиви крака? Съвременните методи на лечение не включват оперативна намеса или ако има такава, тя е минимална и след манипулацията не остават белези. Разберете повече за новите методи на лечение.

Ако не сме били достатъчно изчерпателни, можете да зададете своя въпрос чрез формата ни за контакт.