Комбинирането на различни методи, води до по-добри резултати

Много лекари и клиники решават да развиват една техника например: лазерна аблация, радиофреквентна аблация, склеротерапия с пяна или флебектомия (мини или микро). Всеки един от тези методи, сам по себе си е добър, но не можем да разлеждаме всички пациенти еднозначно. Всеки случай е различен и изисква индивидуален подход. Aз препоръчвам комбинираното лечение на разширени вени. При него се използват няколко метода на лечение в различна последователност и съотношение, съобразно стадия и вида на разширените вени.

Пълната анастезия влияе негативно на организма и е хубаво да се избягва

Със съвременните методи на лечение на разширени вени, не е необходима пълна упойка. Анастезията, която се използва е местна (тумесцентна). Този вид анастезия е в пъти по-препоръчителен. Не води до никакви рискове (освен алергична реакция, но това е предвидено и се правят необходимите тестове предварително). И не на последно място не е толкова скъпа, колкото пълната упойка.

Не препоръчвам хирургичното лечение на разширени вени!

Този метод е на повече от 100 години. Говорейки за темповете, с които се развива медицината, да се използва все още хирургично лечение за разширени вени е меко казано парадокс.

Оперативното лечение води до големи кръвозагуби и отстраняване на здрави тъкани. За тази манипулация е необходима пълна упойка. Освен изброените по-горе негативи, този метод на лечение не дава и трайни резултати. Процентът на рецидиви след хирургично отстраняване на разширени вени е много голям. Възстановителният период е дълъг и краката Ви ще са набраздени от белези.

Но това дори не е всичко. В крайна сметка, се оказва, че хирургичното лечение освен че е по-болезнено, травмиращо и неефективно, е и по-скъпо.

Аз и много мои колеги, смятаме че “100-годишната операция” трябва да остане в историята, където й е мястото, заедно с високия риск от болка, белези, рецидиви, кръвозагуба, инфекция и не на последно място много по-бавно възстановяване...