Лазерен метод за лечение на разширени вени (EVLA) – лазерна аблация

Какво представлява новият лазерен метод?

EVLA е революционен метод за лечение на разширени вени. Лечението е безкръвно и елиминира разширените венибез необходимост от болничен престой, без белези, без болка и без странични ефекти. ЕVLA представлява едновенозна лазерна аблация. Метода на лечение действа, като чрез фокусирана лазерна енергия се унищожава увредената вена. Веднага след процедурата, пациента вече ще e излекуван трайно от разширените вени и ще може да се движи свободно!

Какво означава терминът EVLA?

EVLA означава ендовенозна лазерна аблация. В медицинската литература се срещат и названията EVLT, ELVeS. Всъщност става въпрос за същата процедура, представена от различни школи и специалисти. Лечението е на идентичен принцип с насочена лазерна енергия. Д-р Кючуков е сертифициран специалист и използва лазерният метод EVLA.

Какви са предимствата на EVLA при лечението на разширени вени?

Лазерната аблация е алтернатива на болезнения класически хирургичен метод със следните предимства:

• Процедурата е кратка, продължава около час.
  • Не е необходим болничен престой.
  • Без обща анестезия - използва се местна упойка (тумесцентна анестезия) вместо пълна. През цялото време пациента е в съзнание.
  • EVLA лазерната аблация е метод с над 98% успеваемост!
  • Връщане към нормалната активност веднага след процедурата.
  • Без каквито и да е следи от манипулацията и белези.
  • Към момента всички пациенти, подложили се на едновенозна лазерна аблация са останали доволни.
  • Отлични резултати - както медицински, така и козметични.
  • Сигурност и ефективност – извършва се под постоянен Доплеров контрол.

Кои пациенти се нуждаят от EVLA?

Чрез лазерна аблация могат да се лекуват различни заболявания на съдовата система, за които е подходящ безкръвен метод. EVLA лазерният метод се прилага успешно за лечение на различни форми на разширени вени, при хронична венозна недостатъчност и други. Най-общо казано - може да се приложи при всички пациенти с доказана инсуфициенция на клапния апарат на магистралните вени чрез Доплерово изследване

Кой извършва EVLA?

Д-р Кючуков прилага метода EVLA. Този лазерен метод се извършва само от специалисти по съдова хирургия и ангиология, които притежават сертификат за обучение в методиката. В цялата страна има около 6 клиники, където може да се извърши лазерна аблация от специалист. Кабинетa на д-р Кючуков е едно от местата, където може да сте сигурни, че попадате в ръцете на професионалист. При неспециалисти методът е много опасен и рисков. Лазерните методи, които се прилагат в различни козметични центрове, нямат нищо общо с лазерната аблация и служат за козметично прикриване на проблема, но не и за лечението му.

Как и къде се извършва EVLA?

EVLA се извършва в операционна зала или кабинет за еднодневна хирургия. Задължително е спазването на строга стерилност. Всички консумативи са за еднократна употреба. Лекуващият лекар използва доплер, за да маркира вената, която ще третира. Доплеровото следене на процеса гарантира максимално прецизното извършване на манипулацията. Крака на пациента се третира с дезинфекант. Прави се пункция на вената в най-ниската инсуфициентна точка. През обозначеното място във вената се вкарва тънък фиброоптичен катетър, който се позиционира точно чрез доплерово изследване. С помощта на тънка игла под ултразвуков контрол около цялата вена се впръсква анестетичен разтвор. Фиброоптичното влакно се свързва към източник на лазерна енергия. Настройват се параметрите на апаратурата. Поставяне на защитни очила на целия екип. Оператора включва лазерния източник посредством педал като същевременно бавно издърпва влакното по което се предава енергията. След третиране на целия увреден участък се поставя специална превръзка и се обува ластичен чорап. Пациента се изправя и раздвижва. При напускане на лечебното заведение пациента получава указания за след-процедурния период.

Колко струва лазерната абалция ЕVLA?

Цената за едновенозна лазерна аблация може да варира. Много зависи какъв е засегнатият участък разширени вени. Консултирайте се със съдов хирург, за да диагностицира състоянието Ви и да предприеме най-подходящото лечение. За да насрочите час за консултация с д-р Иван Кючуков кликнете тук.

Какви са евентуалните странични реакции след извършване на EVLA?

В световен мащаб възможността от неуспех от процедурата е под 1%. Инфекции, усложнения и странични реакции са изключителна рядкост. След отзвучаване на локалната анестезия по хода на вената могат да се усещат много слаби болки в следващите 10 часа, но те са преходни и се облекчават от най-обикновени обезболяващи. Около третираната вена се получават леки синини. Те изчезват от само себе си след около седмица. При някои пациенти участъкът от лекуваната вена може да бъде твърд и болезнен, но това е много рядко и отзвучава за около 10-ина дни. Това се дължи на асептичния възпалителен процес, който е целта на лечебната манипулация. Някои пациенти усещат третирането на вената като едно постоянно теглене в крайника, което е напълно безобидно и изчезва за около 1-2 седмици. .

Какви са рисковете и възможните усложнения при EVLA?

Рискове от процедурата има само при пациенти, които освен от разширени вени страдат и от други заболявания, които възпрепятстват лечението или възстановяването след процедурата. Все пак сме длъжни да ви запознаем и с евентуалните усложнения, независимо че се проявяват в много редки случаи:

• Инфекция - работи се в стерилна среда, така че шансът за инфекция е под 1%. Все пак при наличието на такава, се налага третирането с антибиотици.
  • По-големи от обичайното подкожни кръвоизливи - третират се допълнително, включително и хирургично.
  • В много редки случаи е описана появата на кожни втвърдявания (келоиди), които не са желани от козметична гледна точка.
  • Възможно е кафеникава пигментациа по хода на третираната вена, но тя отшумява от самосебе си.
  • Алергични реакции спрямо локалната анестезия също са възможни, въпреки направените тестове.
  • Нарушена кожна чувствителност по хода на обработената вена - най често се изразява в безчувственост. Този симптом е с обратим характер. Отминава за период от няколко дни до няколко седмици.
  • Много рядко усложнение е появата на лимфостазен оток на лекувания крак, което изисква по продължителна външна еластична компресия. Въпреки по-дългото лечение, след приключването му, разширените вени са излекувани трайно.
  • Дълбоката венозна тромбоза - това е усложнение, възможно при всички венозни манипулации, затова е необходима задължителна профилактика с нискомолекулярен хепарин след процедурата. Хепарина е лекарствено средство за разреждане на кръвта и се дозира прецизно.
  • Засядане на част от катетъра или оптичното влакно във вената е с минимален шанс, но ако се получи, се отстранява оперативно.

Статистически опасните усложнения (като дълбока венозна тромбоза, белодробна емболия, тежки инфекции) са изключително редки. Те са наблюдавани главно при пациенти с придружаващи заболявания: захарен диабет, наднормено тегло или при и разширени вени, на които болният не е обръщал внимание дълго време. В сравнение с класическия оперативен метод (стрипинг) тези усложнения са значително по-редки.