Какво е тромбофлебит?

Тромбофлебит или повърхностна венозна тромбоза с флебит е състояние при което се образува тромб в разширена повърхностна вена и кожата над нея е зачервена и топла.

Това заболяване може да доведе до фатален край, така че се отнесете сериозно към проблема, ако съдов хирург или друг специалист по съдови заболявания е установил, че страдате от тромбофлебит.

Какви са причините за тромбофлебит?

Когато прекарваме дълго време без да се движим, кръвният поток на крайниците се забавя и това е отлична предпоставка за образуване на тромби във вените.

При някои хормонални лечения, където е необходим приема на хормона естроген, също може да се наблюдава се образуване на тромби. Естрогена отслабва стените на кръвоносните съдове, а тромбофлебитът е налице при кръвен съсирек и възпаление на стените на вената. Обикновено специалистите се съобразяват с този факт и редом с хормоналното лечение, предписват таблетки за предотвратяване образуването на венозни тромбози.

Все пак с ежедневието, което имат повечето хора, (работа на осем часов работен ден, в седнанло положение или на крак), са в рисковата група на предразположените към венозни заболявания.

Какви са симптомите при тромбофлебит?

Тромбофлебита има ясно изразена симптоматка, а именно: кожата над засегнатите вени е зачервена и топла; местата където вените са възпалени, придобиват червен, виолетов или син цвят; постоянно усещане за дискомфорт и болка.

Д-р Кючуков е съдов хирург с дългогодишна практика в лечението на тромбофлебит и други заболявания на кръвоносната система.

След като острото състояние се овладее с НПВС засегнатия участък от вената трябва да се премахне, най-добре с микрофлебектомия.

Консултирайте се с д-р Кючуков за точна диагноза на състоянието Ви и следователно предприемане на най-адекватното лечение.