Какво представляват ретикуларните вени?

Tова са дилатирани, синкави интрадермални вени с размери между 1мм и 3мм. Те обикновено са силно нагънати. Ретикуларните вени могат да доведат до телеангиектазии и в тези случаи те се определят като „захранващи”. Ретикуларните вени са популярни още като метличковидни вени.

Какви са причините за появата на ретикуларни вени?

Причините за появата на ретикуларните вени са много. Често от това заболяване страдат хора, които не спортуват редовно. Надноременото тегло също е фактор за образуването им. Венозното налягането в долната част на крайниците се увеличава, поради голямата маса на тялото, кръвообръшението спира да функционира добре и проблемите са вече налице.

Стоенето с кръстосани крака по време на работа, обувките с висок ток и дългото стоене на крак, също са предпоставка за ретикуларни вени.

Какви са симптомите?

Ретикуларните вени се различават лесно по синьо-лилавата “мрежа” по повърхността на кожата. Обикновено ретикуларните вени не са болезнени, но не изглеждат естетически добре. Повечето хора се притесняват да показват областите засегнати от това заболяване (най-често се наблюдава по краката). През летните месеци дискомфорта е още по-голям поради горещините.

Какво лечение се препоръчва при ретикуларни вени?

Златен стандарт при лечението е склеротерапията с течност или пяна, с помощта и под контрола на апарата „Veinlite”.

Това е трайно и ефективно лечение на ретикуларни вени, без опасност от повторна поява и белези от манипулацията.